فرزندان ایران

این وبلاگ برای دانش آموزان ششم دبستان سید رضی می باشد

فرزندان ایران

این وبلاگ برای دانش آموزان ششم دبستان سید رضی می باشد

موثرترین شکل پاداش استفاده از بازخوردهای عاطفی مثبت است مثل لبخند زدن ، تشکر کردن ، آرزوی موفقیت کردن .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ مهر ۹۷، ۱۷:۲۷ - مهرشاد شادی مهر
    ممنون
  • ۵ مهر ۹۷، ۱۷:۱۹ - مهرشاد شادی مهر
    ممنون

رژیم غذایی مناسب در زمان آلودگی هوا

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

مصرف لبنیات برای از میان بردن آثار ذرات معلق موجود در هوا مفید است؛ اما تاثیری بر بهبود مسمومیت‌ ناشی از آلاینده‌ها همچون سردرد، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و... ندارد.

مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر با چربی زیر 1.5 درصد و پنیر خنثی‌کننده سموم به‌خصوص سربی است که از سوختن بنزین و گازوئیل در هوا منتشر می‌شود.


🍁محصولات لبنی غنی از پروبیوتیک با تقویت باکتری‌های مفید بدن سبب کاهش جذب همه فلزات سنگین موجود در هوای آلوده می‌شوند.

سیب، سرب را جذب می‌کند و مانع رسیدن آسیب به سلول‌های بدن می‌شود. 


🍁پرتقال، لیمو، گریپ فروت، هویج، انبه، کدو تنبل، فلفل سبز، اسفناج، انواع کلم، گوجه‌فرنگی، کیوی و غلات سبوس‌دار هم این خاصیت را دارند. 


🍁منابع غذایی حاوی ویتامین E مانند گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی در روزهای آلوده باید بیشتر مصرف شوند. 


🍁ماهی‌های بخارپز، آب‌پز یا تنوری غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و سلنیوم می‌توانند از اثرات زیان بار ترکیبات التهاب‌آور آلاینده‌ها بکاهند.


🍁آب انار، چای سبز، چای سفید و قهوه به دلیل داشتن ترکیبات فلاونوئیدی به دفاع بدن در برابر عوامل اکسیدکننده‌ کمک می کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۶
مریم سلیمانی